понедељак, 24. јун 2013.

NEĆEMO TAMO, TAMO SU NARKOMANI




Sećate se kad ste bili klinci, tinejdžeri usijanih glava. Dobijete dopuštenje da izađete u grad pod uslovom da se vratite do dva. U provodu se uvek nešto epohalno desi, sretnete slatog dečkića sa kojim očijukate mesecima, prvi put se napijete pa vas svaka pesma koja ima iole smislen tekst pogodi, sretnete najslađu devojku ikada i tome slično, a onda pregovarate da vam dopuste dodatnih pola sata, te na kraju zakasnite još pola i pojavite se u tri ujutru, vidite roditelja (u zavisnosti koji je dežurni čekač tog vikenda) koji vam se unosi ne bili provalio koliko ste popili (detektori čula mirisa su im precizniji nego policijski) upere vam lampu da vide stanje zenica i ako sve protekne po planu pošalju vas u krevet uz pretnju da ćete biti kažnjeni. Lepa vremena.

Ta vremena me podsete i na rečenicu koju sam previše puta čula u dogovorima za izlazak. Rečenicu iz naslova ovog posta.

Ja sam bila ekscentrična klinka, više po oblačenju nego po ponašanju. I neki stvavovi su mi bili bitno drugačiji. Dakle nikada mi nije bilo jasno kakva su to mesta i ti narkomani koji su ružni, prljavi i zli, a vrebaju dobre, uredne i lakomislene klince pa im sipaju drogu u piće, te se oni u sekundi navuku i za par meseci završe na igli. E jeste, kad bi se gađali tramvajima.

Meni narkomani nikada nisu bili problem. Oni žive svoj trip i u njihove zavisničke probleme ne bih da ulazim. Nikada mi se nije desilo da me neki džanki smara u izlasku i nudi mi ovo ili ono. A i zašto bi mi nudio, čuva za sebe.Takođe, nikada nisam insistirala da se flaše i konzerve otvaraju preda mnom, iz straha od kojekakvih španskih mušica (ko je baj d vej spadaju u domen urbane legende).

Ono što me ja zaista i iskonski nerviralo je ta rečenica. Mislim, otkud ti znaš da tamo negde izlaze narkomani, i otkud znaš da je neko narkoman ukoliko ga nisi video sa džointom u ruci (takođe diskutabilno), belim nosom ili iglom u veni. Tada možeš da ga deklarišeš , ukoliko baš insistiraš na takvim predrasudama i etiketama.

Smešno mi je da odrasli ljudi u ovim mojim godinama (27) i dalje gaje identičnu predrasudu, te se neretko može čuti da se o nekom tamo poznaniku ili bivšem prijatelju priča sledeće :“Propao je jer je narkoman“, „Bavi se nekakvim dizajnom, ako mene pitaš sve su to narkomani“, „Zamisli, zaposlio se ali svaki vikend duva, jadna firma koja ga je zaposlila“i svašta nešto tome slično.

U ostalom, šta vas briga da li se neko i koliko drogira? Jasno mi je da postoje primeri da je situacija alarmantna i ozbiljna, ali njima se ne bavim. Ako je neko drugačiji po izgledu i ponašanju, vrlo je verovatno da je inteligentna i natprosečno kreativna osoba,a mnogo manje da je raspadnuti narkoman. Nemojte širiti neistinite predrasude dok ne proverite pravo stanje stvari. Deklarisanje nekoga za narkomana, bez prethodne provere je jako ozbiljna i ružna stvar, koju niko nije zaslužio. U ostalom, to je lični izbor, i ukoliko vas tako nešto ne ugrožava i ne dotiče ko ste vi da širite „Igraj za život, droga NE!“ ideologiju. Ne verujem da to radite usled profesionalne deformacije, već usled dokonosti i manjka zajedničkih tema sa prijateljima sa kojima ogovarate neke tamo „narkomane“.

A da se razumemo „narkomanska mesta“ kao takva ne postoje. Ozbiljni zavisnici sigurno nemaju 20-30 evra za izlazak na nekom splavu, već se kriju u budžacima i podrumima.
Na apsolutno svakom splavu ili noćnom klubu, sigurna sam, da se našao neki konzument narkotika. Bez obzira na vrstu muzike koja se sluša ili kulturu klijentele kluba/splava, situacija nigde nije drastično bolja ili gora kada je droga u pitanju. Zar stvarno mislite da dilera nema po fensi splavovima, već samo u bašti KST-a?! Nije nego. Preračunajte se malo ko ima platežnu moć da isfinansira tako nešto, student iz provincije ili krimos sumljive proslosti i njegova nova devojčica, bivša igračica.

Pozdravljam vas, i pamet u glavu !

Нема коментара:

Постави коментар